28 marca 2023
Przyspiesz proces obsługi reklamacji
Rozpatrywanie reklamacji to jedno z mniej przyjemnych zadań podczas obsługi klienta. Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w usprawnieniu tego procesu.
Spis treści:
- Zyskaj narzędzie do profesjonalnej obsługi reklamacji
- Poznaj elastyczność systemu od Certusoft
- Dopasuj moduły do typu działalności
Zyskaj narzędzie do profesjonalnej obsługi reklamacji
Sprzedajesz produkty lub świadczysz usługi? W przypadku prowadzenia obsługi klienta na szerszą skalę nieuniknionym zjawiskiem są niestety zgłoszenia reklamacji, spływające od klientów, dostawców lub obsługiwanych punktów sprzedaży. Aby przyspieszyć obsługę rozpatrywania reklamacji, proponujemy korzystanie z kompleksowo opracowanego modułu, który systemowo wspiera zadania pracowników działu obsługi reklamacji. Podczas zaistnienia zgłoszenia reklamacyjnego moduł reklamacji od Certusoft, w połączeniu z systemem sprzedażowym, kompletuje informacje dotyczące zakupionych i reklamowanych produktów, wraz z numerem zamówienia i danymi dostawcy produktów, których reklamacja dotyczy. W połączeniu z programem sprzedaży proces reklamacyjny odbywa się znacznie szybciej niż miałoby to miejsce przy wprowadzaniu i wyszukiwaniu informacji ręcznie. To bardzo proste, a zarazem znaczące narzędzie pracy przy obsłudze klienta reklamacyjnego z uwagi na fakt, że aby uzyskać pozytywne wrażenie i opinię po stronie klienta, istotne jest zachowanie odpowiedniego terminu realizacji zlecenia reklamacyjnego. Profesjonalizm obsługi klienta jest obecnie powszechnie wymaganym standardem i dotyczy w takim samym stopniu jakości obsługi reklamacji, jak i samej sprzedaży. Jest to istotny czynnik wpływający na zadowolenie oraz lojalność klienta w przyszłości.
Poznaj elastyczność systemu od Certusoft
Moduł do szybkiej obsługi reklamacji jest skonfigurowany w taki sposób, aby reagował według przyjętego modelu biznesowego – dostosowuje udzielanie odpowiedzi do różnych typów zgłoszeń. Responsywność jego funkcji polega na znacznym przyspieszeniu obsługi zgłoszeń reklamacyjnych, przekierowywaniu ich do odpowiednich pracowników oraz generowaniu niezbędnej dokumentacji. Posiadając ujednolicone środowisko pracy, czas poświęcony na wykonanie konkretnego zadania jest znacznie skrócony, dzięki temu automatycznie wzrasta zadowolenie klientów, którzy bardzo szybko otrzymują odpowiedź reklamacyjną w formie rozmowy telefonicznej lub wiadomości e-mail. Przekłada się to na kompleksowe podniesienie jakości obsługi klienta oraz szansę uzyskania pozytywnej opinii sklepu lub usługodawcy. Właściwe przeprowadzenie procesu reklamacyjnego jest o tyle istotne, że jest to najbardziej newralgiczny punkt na linii relacji pomiędzy sprzedającym a kupującym. Wymaga profesjonalnego podejścia i wyczerpania możliwości wpływających na końcowe zadowolenie klienta.
Dopasuj moduły do typu działalności
Czynnikami wpływającymi na skuteczną obsługę klienta, według przyjętych norm rozpatrywania reklamacji, wpływają rozwiązania informatyczne, skutecznie poprawiające wygodę pracy działu obsługi reklamacji w przedsiębiorstwie. Wprowadzając do swojej firmy narzędzia od Certusoft, zyskujesz przede wszystkim możliwość zsynchronizowania konkretnego modułu do potrzeb i charakteru branży, w której działasz. To spora zaleta w porównaniu do ogólnych, ujednoliconych aplikacji. Certusoft umożliwił nie tylko łączność swoich modułów z innymi systemami ERP, ale stworzył również indywidualnie zaprojektowane narzędzie do rozpatrywania reklamacji klientów w różnych gałęziach biznesu. Dzięki wprowadzonej elastyczności dopasowujesz system obsługi do przyjętych norm polityki firmy oraz zarządzasz większością procesów sprzedażowych i reklamacyjnych w jednym miejscu.
Dzięki nieskomplikowanej integracji systemu z łatwością wprowadzasz zasady rozpatrywania wniosków oraz ogólną strategię obsługi reklamacji.
W przejrzysty sposób skracasz proces reklamacyjny oraz wspierasz pracowników w przeprowadzeniu skutecznej obsługi klienta na wysokim poziomie. Korzystając z aplikacji od Certusoft, nie martwisz się trudnościami związanymi z przebiegiem reklamacji – większość zagadnień zostaje rozwiązana automatycznie – na poziomie systemu. Klienci zgłaszają reklamację samodzielnie, a wszystkie kroki dotyczące reklamacji są przetwarzane w systemie pod kontrolą działu obsługi klienta.
Czekamy na Twoje pytania
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o funkcjach i możliwościach wprowadzenia systemowych modułów wsparcia Twojego biznesu, napisz lub zadzwoń, a my postaramy się dopasować moduły do konkretnych zadań Twojego przedsiębiorstwa. Jesteśmy pewni, że po dokładnej analizie potrzeb Twojej firmy pomożemy zrealizować jej najważniejsze cele biznesowe.
Zalety aplikacji do obsługi procesu reklamacji:
- automatyczna obsługa zgłoszeń reklamacyjnych,
- przejrzyste zasady rozpatrywania reklamacji w jednym miejscu,
- umożliwienie zgłaszania reklamacji klientom bezpośrednio przez system,
- podniesienie standardów obsługi reklamacji i większa efektywności obsługi klienta,
- łatwiejsze przestrzeganie prawnych aspektów reklamacji dostosowanych do obsługiwanej branży.