Platforma e-commerce dla sieci hurtowni elektrycznych Grupy Grodno zapewnia obsługę w 95 lokalizacjach i sprzedaż internetową w Polsce. W bieżącej ofercie dystrybutora znajduje się ponad 500 000 artykułów. Szeroki asortyment produktów obejmuje komponenty elektrotechniczne, materiały instalacyjne, produkty dla sieci oraz systemy fotowoltaiczne pochodzące od wiodących dostawców krajowych i międzynarodowych. Instalatorzy, hurtownie i sklepy, firmy budowlane, przemysł czy inwestorzy otrzymują specjalne warunki handlowe i dostęp do rozbudowanej oferty produktowej. Korzystają z atrakcyjnych promocji, odroczonych terminów płatności, dedykowanych limitów kupieckich, konkurencyjnych cen i opieki dedykowanych handlowców.
Konfiguracja kluczowych elementów portalu B2B jest dostępna w dedykowanym module systemu Certusoft B2B. Użytkownik systemu może sam zmieniać szereg elementów portalu takich jak: edycja reklam, mailing - wygląd wiadomości oraz moment rozsyłania poczty, zmiana metody dostawy i rodzaju płatności, produkty – zakres dostępnych w ramach portalu produktów, newsletter – zarządzanie listą wysyłkową i treścią wiadomości, zarządzanie opisami kategorii i produktów, zarządzanie automatycznie generowanym menu portalu B2B, wersje językowe portalu B2B i wiele innych. Rozbudowany mechanizm konfiguracji pozwala w płynny sposób zarządzać pracą serwisu B2B i dostosowywać go do zmian rynkowych. System Certusoft pozwala budować i zarządzać wieloma portalami dla różnych kanałów sprzedaży i zastosowania - bazując na głównej konfiguracji produktowej możemy obsługiwać wiele kanałów sprzedaży B2B i B2C.
Nasze rozwiązanie pozwala na utworzenie dowolnej liczby pracowniczych i klienckich kont o osobistych loginach i hasłach. Konta pozwalają na dostęp do panelu na portalu sprzedażowym jak i systemu ERP.
Charakter sprzedaży w branży elektrotechnicznej charakteryzuje się różnorodnością produktów, ale przy tym sezonowością sprzedaży niektórego rodzaju asortymentu. Stworzony przez nas system ERP z modułem do zarządzania portalami sprzedażowymi pozwala na zarządzanie banerami na stronie portalu. Co jest istotne, miejsca i czas pojawiania się banera promocyjnego może być określony przez pracownika. Po kliknięciu w taki baner przez klienta jest on kierowany do listy towarów powiązanych z promocją.
Ceny odpowiadają ustalonym warunkom promocji przygotowanym w module zarządzania cenami i rabatami. Dzięki jednolitości systemu pozwala on na przygotowanie dużo bardziej złożonego cennika produktów promocyjnych. Jeśli występuje taka potrzeba to prezentowana cena produktu w promocji może uwzględniać dodatkowe zniżki i promocje, które obowiązują klienta, grupę, w której znajduje się klient czy grupy produktów. System każdorazowo wylicza i prezentuje w czasie rzeczywistym aktualną cenę produktu.
Prowadząc sprzedaż w internecie firmy muszą spełniać szereg warunków, w tym prawnych. Klienci są informowani o regulaminach, warunkach zakupów, promocji, zwrotów, płatności. Nasze rozwiązanie pozwala zarządzać zgodami udzielonymi przez klientów. Każda ze zgód jest w pełni konfigurowana przez pracowników firmy Grodno. System kontroluje wersję obowiązującego dokumentu. Pozwana na przygotowanie aktualizacji i automatyczne jej udostępnienie klientom zgodnie z określonym harmonogramem. Podobnie istnieje możliwość określenia terminu granicznego obowiązywania danego dokumentu co jest przydatne między innymi przy promocjach. Niezwykle istotne jest monitorowanie stanu udzielonych zgód, które są związane z danym przedsiębiorstwem. Często kilku pracowników danej firmy ma dostęp do portalu B2B. W tym celu system ewidencjonuje, który użytkownik powiązany z danym podmiotem udzielił zgody. Zapisywane są daty i czas jej udzielenia, identyfikator użytkownika jak również adres IP, z którego logował się pracownik.
Każdy klient, po zalogowaniu do swojego konta na portalu B2B, może weryfikować zgody, których udzielił, pobrać dokumenty lub odwołać zgodę. Dodatkowo, jeśli treść warunków została zmieniona i wymaga ponownego udzielenia zgody, na stronie portalu pojawia się stosowny komunikat. Pojawia się on tylko klientom, których dotyczy.
W celu podniesienia wydajności sprzedaży online i zwiększeniu przychodów firmy, system został zintegrowany z zewnętrznymi marketplace i skomunikowany przez API z systemami obsługującymi zamówienia przychodzące. Na potrzeby sprzedaży dla klientów indywidualnych oraz wystawiania danych o produktach wraz z ich cenami rozwiązanie Certusoft obsługuje integrację z IdoSell oraz Magento. Dodatkowo firma Grodno realizuje również zamówienia przychodzące od zewnętrznych partnerów. Na potrzeby takiej sprzedaży system odbiera i pozwala realizować zamówienia, które docierają dzięki integracji z API firmy Mirakl.
Grodno to czołowy dystrybutor artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce. To naturalnie rodzi ścisną współpracę z producentami towarów. Na potrzeby raportowania sprzedaży produktów takich producentów jak Signify (Philips), NKT, Schneider Electric, system Certusoft ERP został wyposażony w mechanizm raportów. Sprzedaż produktów system analizuje automatycznie, a następnie jest przygotowywany raport zgodnie z wymaganą strukturą pliku, który następnie zostaje przesłany do każdego z producentów według ustalonego harmonogramu.
Klienci biznesowi mogą skorzystać z kliku sposobów składania zamówień. Podstawowym z nich jest dodawanie produktów do koszyka. Portal B2B firmy Grodno został wyposażony w obsługę wielu aktywnych koszyków w ramach jednego konta klienta. Daje to możliwość kompletowania zamówień z dostawą do różnych punktów sprzedaży czy lokalizacji klienta (np. miejsce budowy).
W celu usprawnienia i przyspieszenia zamawiania towarów, klient może korzystać z funkcjonalności importowania produktów do koszyków. Dzięki obsłudze plików zewnętrznych i kopiowania ze schowka, na podstawie listy pozycji z EAN i wymaganą ilością uzupełniany jest koszyk.
Kolejną z możliwości złożenia zamówienia jest opcja wsparcia handlowca. Dedykowany pracownik firmy może w imieniu klienta przygotować koszyk z zamówieniem i zlecić go do realizacji. Z uwagi na indywidualny charakter sprzedaży w branży, a dzięki możliwością zarządzania złożonymi politykami cenowymi dedykowanymi towarom i klientom, handlowiec ma możliwość przygotowania dedykowanej oferty na towary. Warunki takiej oferty są określane indywidualnie. Edycja wysokości marży przy danym zamówieniu, czy dłuższy termin płatności niż domyślnie określony dla kontrahenta, są określane przez handlowca.
Każdy z klientów biznesowych ma dedykowanego opiekuna handlowego. System pozwala na przypisanie właściwej osoby do obsługi danej firmy. Daje to kilka możliwości w przypadku sprzedaży on-line. Po zalogowaniu się do konta na portalu B2B osoba chcąca złożyć zamówienie widzi, który handlowiec jest opiekunem firmy, włącznie z podanym numerem telefonu i adresem poczty elektronicznej handlowca.
Klienci mają możliwość składania zamówień samodzielnie, ale mogą skorzystać z pomocy obsługi. W ich imieniu handlowiec, w powiązaniu z ich kontem klienta, ma możliwość kompletowania i zlecania realizacji zamówień. System pozwala opiekunowi handlowemu wybrać konto z listy przypisanych klientów i w ich imieniu składać zamówienia. To bez wątpienia usprawnienie w zarządzaniu zamówieniami i łatwiejszy kontakt z partnerami biznesowymi.
Zarządzanie i realizacja zamówień składanych z marketplace, sklepów, sklepów dystrybutorów lub z pomocą doradcy, odbywa się w systemie ERP Certusoft.
Wszyscy partnerzy biznesowi posiadają swój profil klienta. System Certusoft pozwala na przypisywanie wielu użytkowników do jednego klienta biznesowego. Dzięki temu nie ma znaczenia jak duży jest podmiot, pracownicy różnych działów takiej firmy, z różnych oddziałów i miejsc dostaw, mogą zamawiać towary.
Panel klienta pozwala kontrolować płatności firmy, stan i wysokość przyznanego i wykorzystanego limitu kupieckiego. Dla każdego zamówienia istnieje z możliwość pobrania dokumentów w formie elektroniczne PDF i ECOD. Użytkownik dostaje możliwość zarządzania danymi na potrzeby rozliczeń finansowych, zarządzać udzielonymi zgodami (zgody marketingowe, newsletter), wieloma adresami na potrzeby dostaw. Rozrachunki klienta są prezentowane w czytelnej formie wraz z ich wiekowaniem rozrachunków i informacją o przeterminowanych płatnościach.
Branża elektrotechniczna to tysiące produktów i miliony rekordów z danymi o produktach. Na potrzeby całej Grupy Grodno stworzyliśmy system PIM dla branży elektrotechnicznej. Wspiera on oprogramowanie sklepów internetowych.
Pozwala za zarządzanie informacją o produkcie, które są następnie wykorzystywane na portalu B2B, zewnętrznych marketplace oraz w portalach partnerów franczyzowych. Jednym z najważniejszych elementów, poza ujednoliceniem i dostępnością bazy informacji, była możliwość szybkiego uzupełniania danych o nowe produkty lub zmian w aktualnie posiadanym asortymencie. W tym celu system ERP od Certusoft pozwala na importowanie dużej, liczonej w gigabajtach, ilości danych dostarczanych od producentów w ustandaryzowanym formacie BMEcat. System organizuje kolekcję danych o produktach w formie bufora i katalogu produkcyjnego. Bufor jest na bieżąco uzupełniany plikami od producentów opisującymi produkty. System za pomocą bufora pozwala zarządzać bazą kilku milionów produktów. Po procedurze weryfikacyjnej nowe produkty i zmiany w starych są dodawane do katalogu produkcyjnego Grodno.
Wraz z modułem do zarządzania informacją produktową Certusoft PIM firma Grodno ma możliwość swobodnego kreowania polityki cenowej. Nasz system pozwala w pełni oddać model sprzedaży firmy. Duża ilość zmiennych wpływających na ostateczną cenę uwzględnia parametry od ceny pojedynczego produktu, grup produktów, poszczególnych kontrahentów jak i ich grup. Do wyliczeń może brać pod uwagę różne cenniki, wysokości marży i narzutów. Podobnie promocje, wyprzedaże czy specjalne rabaty. Wszystkie elementy wpływające na wyliczenia mogą być składane jako suma lub jako iloczyn całości. Nic nie stoi na przeszkodzie na określenie wybranych elementów np. jako suma, a dla innego etapu wyliczenia jako iloczyn. Mechanizm wyliczana ceny został tak przygotowany, aby uwzględniać ostatecznie indywidualną cenę produktu oferowanego dla konkretnego klienta zgodnie z modelem biznesowym i strategią firmy.
Dodatkowym wsparciem przy prowadzeniu sprzedaży przez internet jest mechanizm pomagający określić minimalną marżę. Analizuje on zachowania zakupowe klienta i na tej postawie pomaga określić dodatkowe rabaty lub narzuty.
Dystrybutorzy branży elektrotechnicznej działających w ramach współpracy franczyzowej z firmą Grodno również mają dostęp do korzyści wynikających z jednolitego katalogu produktów. Franczyzobiorcy prowadzą swoje własne dedykowane portale B2B. Dane o produktach są aktualizowane na bieżąco z głównej bazy firmy Grodno. Dodatkowo mają oni możliwość wprowadzania własnych produktów. Katalog wykorzystuje przy tym cennik centralny, ale pozwala partnerom na zarządzanie cenami w ramach ich własnej dystrybucji. Obecnie katalogi produktów indywidualnie u każdego partnera przekraczają ponad pół miliona pozycji produktów. Przemyślany system dajegwarancję jednolitości i aktualności informacji oraz swobodę prowadzenia polityki sprzedaży. Niezależnie czy chodzi o ogólnopolski szczebel firmy Grodno czy sprzedaż lokalną partnerów franczyzowych.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji
Masz pytania dotyczące systemów informatycznych lub chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o sposobach usprawniania pracy w firmie i podnoszenia sprzedaży? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej porady i doradztwa!