31 stycznia 2023
5 najważniejszych cech dobrego programu obsługi pożyczek
Prowadzisz firmę udzielającą pożyczek i szukasz programu, który będzie dla Ciebie pracował? Z pewnością zależy Ci na narzędziu, które skróci do minimum czas wykonania czynności związanych z procesem kredytowym. Zanim zdecydujesz się na konkretny system zarządzania swoją firmą, warto dowiedzieć się więcej o funkcjach, które powinien on dla Ciebie spełnić.
Spis treści:
- Intuicyjność
- Automatyzacja procesów
- Szybka analiza
- Wygodne dokumentowanie
- Integracja z księgowością
- Zyski z pracy w Programie Obsługi Pożyczek
Intuicyjność
Nie da się korzystać z programu, który ma być stosowany zarówno przez klientów, jak i pracowników obsługujących pożyczki, bez wysokiego standardu intuicyjności. To klucz do efektywnego pozyskania klienta i satysfakcjonującej pracy całej firmy. Klient starający się o pożyczkę nie może napotkać żmudnych kwestionariuszy – skutecznie odwodzą go one od złożenia wniosku. W dobrym programie obsługi pożyczek powinien znaleźć się przystępny formularz online, prowadzący zainteresowanego klienta krok po kroku do czynności związanych z podjęciem kredytu oraz załączeniem niezbędnych dokumentów. Przyjazną dla potencjalnego klienta funkcją jest wbudowany kalkulator rat kapitałowo-odsetkowych, dzięki któremu możliwe jest zbadanie kosztów prowizyjnych związanych z otrzymaniem pożyczki gotówkowej. Po złożeniu wniosku klient powinien otrzymać informację o bieżącym statusie i bezpośrednią odpowiedź wstępną po zakończonej weryfikacji.
Dobrze zintegrowany program dla firm pożyczkowych sprosta tym oczekiwaniom i pozwoli na skuteczne pozyskiwanie klientów bez obaw, że zniechęcą się oni już na etapie składania wniosku.
Z drugiej strony powinny znaleźć się w nim ułatwienia procesu obsługi, które z pewnością zostaną docenione przez Twoich pracowników. To przede wszystkim automatyczne przekształcanie złożonych wniosków w umowy, kompleksowa weryfikacja zdolności kredytowej klienta, lokalizacja nieruchomości będącej zabezpieczeniem hipotecznym oraz generowanie niezbędnych dokumentów, takich jak warunki spłaty pożyczki czy harmonogram ratalny. Tak wdrożony etap początkowy jest zachęcający dla samego klienta oraz satysfakcjonująco zakończony dla obsługującej go firmy.
Automatyzacja procesów
Inwestując w system obsługi pożyczek, warto zwrócić uwagę na czynności, które wybrany program jest w stanie samodzielnie przeprowadzić. Poza wymienionym wyżej etapem wstępnym, dzięki któremu zyskujemy obsługę wielu wniosków w krótkim czasie, warto również zweryfikować możliwości, które będą miały istotne znaczenie w dalszej obsłudze procesu kredytowego. Skuteczne oprogramowanie powinno spełniać szereg funkcji kontrolnych nad postanowieniami zawartej umowy pożyczki. Do działań wspierających cały proces kredytowy z pewnością można zaliczyć:
- ochronę danych osobowych zgodnie z RODO,
- gromadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej nieruchomości zabezpieczającej pożyczkę oraz warunki umowy,
- rzeczywiste określenie lokalizacji nieruchomości na mapie,
- automatyczne generowanie harmonogramów spłat dla umowy,
- bieżące powiadomienia dla klientów dotyczące terminów płatności,
- generowanie komunikatów o dokonaniu płatności lub jej braku,
- szybkie powiadomienia wewnętrzne dotyczące zmiany statusów pożyczek,
- obsługa windykacji w przypadku zaniechań ze strony klienta.
Dobry program dla firmy udzielającej pożyczek powinien również wspierać jej wewnętrzną strukturę. Jego automatyczne procesy powinny obejmować możliwość wyznaczania zadań dla poszczególnych pracowników oraz tworzenia bilansów prowizyjnych. System obsługi pożyczek umożliwiający nam prowadzenie takich działań, skutecznie podnosi efektywność pracy całego zespołu oraz wspiera rozliczenia w programie płacowym. Przykładem tak dobrze zaprojektowanego narzędzia jest program do obsługi pożyczek stworzony przez Certusoft.
Szybka analiza
Skuteczny system operacyjny wspierający udzielanie pożyczek gotówkowych z pewnością powinien również określać ich opłacalność. Przy analizie złożonego wniosku istotne jest oszacowanie rentowności całego procesu kredytowego. Zlecenie analizy biznesowej pracownikowi nie jest w tym wypadku konieczne. Wbudowane elementy systemu Business Intelligence, które powinien posiadać program do obsługi pożyczek, skracają czas oczekiwania na weryfikację wniosku, a Tobie przedstawiają dokładną analizę zysków i ewentualnych dodatkowych kosztów, wynikających z obsługi poszczególnych szczebli postępowania kredytowego. Zyskujesz narzędzie realnie analizujące dochodowość programu pożyczkowego, co znacznie skraca czas decyzji o udzieleniu lub odmowie przyznania pożyczki.
Wygodne dokumentowanie
Profesjonalne prowadzenie usług związanych z procesem udzielania pożyczki wiąże się niewątpliwie z mnogością dokumentacji niezbędnej w tym procesie. Gromadzenie umów, aneksów i załączników potwierdzających zdolność kredytową klientów wiąże się z koniecznością wygodnego dokumentowania. Program, który jest dobrze zaprojektowany, będzie posiadał bezpieczne bazy danych oraz możliwość dekretowania dokumentów pożyczek. W dobrze zbudowanym systemie mamy możliwość ustalenia uprawnień i warunków dostępu poszczególnych pracowników do bazy danych. Pozwoli to na większą kontrolę w administrowaniu zespołem pracowników oraz ochronę firmy przed nieuczciwymi praktykami wewnętrznymi. Wbudowany moduł pozwala uprawnionym użytkownikom na wygodny wgląd do pełnych lub częściowych rekordów, obsługę klienta i zarządzanie procesem udzielania pożyczek.
Integracja z księgowością
Bardzo istotną cechą systemu pożyczkowego jest jego integracja z funkcją księgowości. Automatyczne rozliczanie warunków umowy na podstawie harmonogramu spłat odbywa się za pośrednictwem wyciągów bankowych rejestrowanych płatności. System posiada dostęp do zaksięgowanych danych i dzięki temu przeprowadza skrupulatne rozliczenia. Ta cecha zdecydowanie ułatwia weryfikację nieprawidłowości w spłacie pożyczki oraz pozwala na automatyczną wysyłkę wezwań do zapłaty po określonym w umowie terminie. Zaletą takich rozliczeń jest bezbłędne naliczanie odsetek karnych dla klientów niewywiązujących się z zawartych w umowie postanowień. System, który jest dobrze zoptymalizowany pod kątem operacyjnym, pozwala również na pełną integrację z zewnętrznymi programami księgowymi, umożliwia dostęp do zarejestrowanych płatności oraz ułatwia księgowanie wypłaty pożyczki. Z drugiej strony, wystawiając dokumenty sprzedaży związany bezpośrednio z umową pożyczkową, możesz ewidencjonować poniesione koszty i rozliczać je w profesjonalnym systemie finansowym.
Zyski z pracy w Programie Obsługi Pożyczek:
- szybkie i kompleksowe przyjmowanie wniosków online,
- wsparcie w procesie obsługi klienta i sprzedaży produktów kredytowych,
- kontrola etapów procesu kredytowego,
- automatyczne generowanie informacji dla klientów,
- komfortowy podgląd aktualnych statusów pożyczek ratalnych,
- wygodne zarządzanie uprawnieniami pracowników i łatwy system prowizyjny,
- integracja z księgowością.
Do systemów operacyjnych wartych uwagi z pewnością należą te, które zadbały o pełen pakiet wygodnych funkcji, usprawniających kompleksową obsługę klienta przy udzielaniu pożyczek. Decydując się na zarządzanie firmą pożyczkową, warto skorzystać z rozwiązań, które zostały stworzone z myślą o praktycznych potrzebach Twojej firmy i na nie odpowiadają. Wybierając profesjonalnie przygotowany plan systemowy, zapewniasz sobie, swoim pracownikom i klientom pomyślnie przeprowadzane i sfinalizowane procesy kredytowe.